Tuesday, September 20, 2011

Aku cinta dia dalam diam =)


Bila aku belum bersedia melangkah lebih jauh dengan seseorang . cukuplah aku menyintai dalam diam . sebab diamku adalah salah satu bukti cinta padanya . sebab diamku bukti setia padanya . sebab dalam diamku tersimpan kekuatan . kekuatan harapan .  hingga mungkin ALLAH akan membuat harapan itu menjadi kenyataan .  sebab ALLAh kan tak kan pernah memutuskan harapan kita yang berharap padanya .  dan jika memang 'Cinta Dalam Diamku'  itu tak memiliki kesempatan untuk berbicara di dunia nyata, biarkan ia tetap diam ... Jika dia memang bukan milikku, Allah, melalui waktu akan menghapus 'Cinta Dalam Diamku' itu dengan memberi rasa yang lebih indah dan orang yang tepat ... Biarkan 'Cinta Dalam Diamku'  itu menjadi memori tersendiri dan sudut hatiku menjadi rahsia antara aku dengan Sang Pemilik hatiku ... Cintailah ia dalam diam, dari kejauhan, dengan kesederhanaan dan keikhlasan... bersabarlah... berdo'alah... berpuasalah...



5 comments:

Rojak Punya said...

bercinta dengan Allah takkan pernah bertepuk sebelah tangan..

bercinta dengan orang ni banyak kerenah..
duit hantaran nak riban2..
majlis tunang pun nak jugak riban2..
majlis kahwin pun nak riban2..
kalau tak kahwin nanti buat maksiat pulak..

macam-macamlah

Orkid Melur said...

jatuh cinta ! ohh ~ ><

syasyajohan said...

bercinta dalam diam kadang-kala menyakitkan

:|

CTK said...

cinta je dlm diam..xpa...kurg ckit maksiat..n cinta pada allah tuh xakn kurg..sesungguhnya allah lebih thu ape yang terbaik utk kita :D

Azri Aiman said...

sy doa kn moga awk dpt cinta yg sjati n abadi 1 hr t.. :)