Sunday, December 11, 2011

Lagu BUNKFACE di haramkan


Hai para blogger, follower dan stalker.. cube korang bace tajuk entry nie.. serius terkejutkan ? aku nie dah la peminat setia BUNKFACE.. sedih aku dengar bila lagu BUNKFACE di haramkan..
Penyanyi utama kumpulan BUNKFACE, Sam atau Shamsul Annuar Baharum terkilan bila lagu Panik diharamkan daripada disiarkan di semua saluran Radio Televisyen Malaysia (RTM).. Sam berkata, pihaknya diberitahu oleh RTM bahawa lagu itu tidak akan dimainkan di stesen radio milik kerajaan itu kerana mempunyai perkataan “reformasi” dalam liriknya.. itu pown jadi isu.. pelik lahh..adoiii~
Hanya kerana penggunaan perkataan reformasi dalam lagu tersebut Panik diharamkan walaupun itu bukan lagu berunsur politik.. kalau la perkataan reformasi itu terus merujuk kepada peristiwa yang pernah diwujudkan kalau camtu perkataan tu kena buang la daripada kamus dewan bahasa dan pustaka..
Hope BUNKFACE teruskan perjuangan diorang.. aku tetap support BUNKFACE..
i luv u BUNKFACE ! kbai ^_^






7 comments:

Saddila said...

bongok lak ai . bodoh betul la campur aduk hal politik . orang tu nak bernyanyi je -__-'

Nur Aischa said...

ee apa lah,singkat betul pemikiran mereka. takpa saya pun tetap sokong bunkface!

amalyna said...

@Saddila;tu la pasal...sabar jew la ^_^

@nur aischa;yeah2~jom2 sokong bunkface :)

kura said...

reformasi je pun. heh.

emy zulaiha said...

la...siyes??tak kan itu je sebabnye?

Azham Vosovic said...

kesian diorang....lagu sedap huhuhu

amalyna said...

@kura;taw xpe..huhu

@ emy zulaiha; betol...2 jew sbb nye..

@ Azham Vosovic;taw xpe..haha